Enviat per: caiman | 10 Agost 2008

9 i 10 d’agost. TOURMALET

Hola companys,

El cap de setmana:

Dia 9 d’agost:

– 07::00 h. sortida de Torregrossa amb direcció a Viella.

– Esmoçar fort a mitg matí per arribar a Vielha als voltants de les 11 h. per anar fins a puja el Port de Balés i el Portillón amb un total de 103 Km.

– Passejadeta per Viella i sopar per reposar forçes.

Dia 10 d’Agost:

– Esmorçar i sortida amb cotxe fins a d’alt del Col d’Aspin.

– Sortida en bicileta del cim del Col d’Aspin per anar a pujar el Tourmalet i l’Aspin.

Altimetria Col du Tourmalet

– Dinar iretror cap a casa.

Fotos del cap de setmana “Pot du Balés, Col du Portillón, Col du Tourmalet i Col d’Aspin”

Responses

  1. Llàtima que aquest cap de setmana vaig a CANTABRIA.
    Veig que pujareu a Super Bagneres, tinc un bon record de l’última vegada que vàrem pujar amb el club “Autocar i molts ciclistes” deu de fer ja uns 10 anys !!.
    Encara recordo els cartrons que es va posar el PELE a les cames per a fer el descens de tornada, ja que a dalt de tot fotia una rasca.
    Vaig tenir un bon “pique” amb el PERE i el PONA.

    Dalt de tot hi ha una trialera que te uns 17 Km, algún dia la hem de fer amb BTT, també et pujen amb telecadira , crec.

  2. Jo si que m’apunto, amb la Mercè (que no crec que agafi la bici) i els tres nens.
    Em pregunten els companys de Juneda per la pernoctació (hotel, camping, etc).

  3. Jo hi aniré, però encara no se si podrà vindré la meva dona i la meva filla, doncs depenent de l’estat de salut del meu sogre.

    El diumenge quedarem definitivament els que hi anem, a mi m’han confirmat que vindran el Pele, i el seu cunyat i el Ramon Farré, encara que se que hi ha mes gent que vindrà.

    Us agrairia que fins aquest diumenge dia 3 d’agost especifiquéssiu quants vindreu i qui us acompanyarà i si us busqueu l’allotjament pel vostre compte o bé us afegiu al grup. En últim aquest cas el dilluns quan sàpiga quants i qui serem de manera definitiva buscaré un lloc per allotjar-nos.

  4. Aspin, Tourmalet, Superbagneres, trialera de 17Km … uffff je estic tremolant, crec que no podré vindre, feu moltes fotos i us veuré des del sofà; al final no hi ha personal BTT pel 3-8?? …

  5. eeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiii soc el bordalba, es una llastima, jo tinc una boda el dia 9 i no podre vindre,pero ja vec que tindre k antrenar com un jabali per pugue seguir el ritme quan torneu,ja que estareu carregats de globus vermells

  6. Hola companys,

    Aquest diumenge hem quedat per la sortida al Tourmalet i demà dimarts al matí he de fer les reserves a l’hotel.

    Han confirmat la sortida:
    – Albert Barrrufet (5)
    – Josep Bonet (3)
    – Isidre (1)
    – Josep Pérez (1)
    – Ramon Farré (1)
    – Jaume pelegrí (5)
    – Enric (3)
    – Josep Mª Puig (3)
    – Juan Amenós (3)

    Els que esteu amb l’interrogant, confirmeu-ho avui deixant un comentari o em telefoneu (679001342), així com si voleu vindré i no esteu en la llista o si hi ha alguna errada en el numero de persones.

  7. NOSALTRES ANEM TRES I LA BICI O SIGUI PLENS, A LES SET SEREM A CAL PELE.

  8. Jo també vaig ple, 5 més dues bicicletes.

  9. Jo també vaig ple, 5 més dues bicicletes.

  10. Collons, collons, sempre m’organitzeu les bones sortides quan estic de vacances o quan tinc alguna cosa. Llastima. Espero que ho disfruteu, i expliqueu com ha anat al tornar, que ja he acabat les vacances, però de mometn els caps de setmana encara no podré venir.

  11. Hola companys,

    La sortida del cap de setmana ha estat espectacular. Feia molt temps que no gaudia tant de la bicicleta, especialment pel paisatge i els ports tant bonics com hem fet.

    Pel primer dia hi havia previst pujar a Superbagneres per tal de fer boca i pocs Km. per preparar el Tourmalet l’endemà. Però el Pele ens va proposar fer un altre port que li havien recomanat “l’havien asfaltat pel Tour de l’any 2007″ i que no sortia ni als mapes (Port de Balés).

    Ens va costar trobar-lo i però va valer la pena (ja veureu les imatges). Té aproximadament uns 23 Km per una carretera molt frondosa, estreta de muntanya i sense marcar, fins arribar a prop del cim on ja no hi ha vegetació. La baixada meravellosa, però com li deia al Pele la física quantica diu, que qui si pujem un port i el baixem per tornar al lloc inicial n’hem de pujar i baixar un altre de port (en aquest cas el Portillón per la banda francesa). Als valents com nosaltres no ens fa por res i si hem de fer el Portillón el fem.

    Bé, total que vàrem fer 100 Km. pujant el Port du Balés i el Col du Portillón amb una altitud acumulada de 2286 m. una mitja de 21′43 km/h i unes quantes hores de bon ciclisme.

    Demà explicaré la trobada amb el Ramon Farré, el Chiapuchi i la segona jornada de ciclisme del bo (Tourmalet i Aspin).

    Intentaré penjar les fotos i els vídeos demà..

  12. Hola companys,

    Continuant amb l’explicació anterior el diumenge 10 vam sortir de l’hotel per pujar el Tourmalet i l’Aspin ja amb la companyia del Ramon i del Pérez que el dia abans van anar a pujar fins el Pla de Beret.

    La pujada va estar impressionant, amb un temps formidable i un aire que s’agraïa en els últims Km. Vull manifestar la meva admiració al Team Juneda que va fer una ascensió excepcional i a la dona i fills de l’Albert i del Josep que ens van assistir en tot moment (avituallaments, etc).

    L’Enric com sempre va fer una cosa que només una persona solidaria com ell pot fer, doncs quan va arribar a dalt del Col va tornar a baixar a acompanyar els més endarrerits i sort d’ell que va assistir al Pele que va trencar el canvi i va arribar a d’alt amb pinyó fix (realment espectacular). El Ramon i el Pérez van pujar molt i molt bé fent un temps de tour i el cunyat del Pele va pujar com un veritable tot terreny. Felicitats a tots.

    No en vam tindré prou que encara van pujar l’Aspin que tot i ser un port de 1a categoria després del Tourmalet sembla menys del que es. El Pele va completar la seva proesa baixant el Tourmalet sense canvi de pinyons i pujant l’Aspin de la mateixa manera. Això només ho poden fer els súpers com el Pele.

    Perquè us feu una idea de com va anar les dos jornades el millor es comparar-nos amb ciclistes que conegueu:
    Isidri = Contador
    Albert = Sastre
    Bonet = Evans
    Caiman = Valverde
    Enric = Cancellara
    Pele = Pereiro
    Ramon = Freire.
    Perez = Chiapuchi
    Cunyat Pele = Lepheimer

    HEM DE REPETIR L’EXPERIÈNCIA EL PROPER ANY.

  13. Qui va sortir el diemenge des de Torregrossa? Ho necessito saver pel puntòmetre, doncs jo nemés sé els que vam anar a França-

  14. Uffffffff sort que no hi vaig poder anar, espero veure tot el resum des del sofà, espectacular sortida no??!!!!! (no crec que deixi el farolillo rojo de la classificació); el diumenge que ve que??? on es va??? demà pujo cap a Torregrossa, ningú per BTT?? Celes tu tampoc?? Carles?? , qué faig baixo la de “carreres” (carretera) ja começo a enllorar-me un amica carai

  15. Jo no puc Ricard, ment baix a caça, que ja ha empesat la mitja veda, i tan el Dissabte com el Diumenge al mati he de treballar, jo no soc funcionari com altres.

    Puig, sort que no vaig vindre al Tourmalet, perquè per fer rucades ja estic be a casa, si feu aquestes sortides de deixa les dones els dos dies soles, no em vindrà cap.

  16. Ricard, el diumenge carretera, ja penjarè el recorregut, ens trobaràs a tots dormits de la festa major, però sortirem com els bons.

    Carles, les dones vindran sempre amb nosaltres, doncs mentres pedalavem per aquelles contrades, elles van fer gastronomia, cultura, esport i a més soles, que és el que volen. Els hi donem espai i llibertat per fer el que vulguin.

  17. Cronica de sortida del diumenge 17.
    Ciclistes participants, Jaume Baro, Juanito, Pere, Ramon, Domingo, Perez, Antonio, David de Sidamunt.EM DESCUIDABA JO TAMBE I ERA
    RUTA: Torregrossa, Puigvert, Artesa, Lleida, Corbins, Torrelameu, Menarguens, Balaguer, Bellcaire, Linyola, Mollerusa, Bellcaire, Torregrossa, i conque ere bona hora vaig proposar de anar de relax al Pla de Margalef Juneda total que jugant jugant van sortir, 121 km, 29,08 de mitja un max.de velocitat de 53km i un temps de 4h.10min. Vam tindre duran tot el mati un lleuger aire que casi sempre ens va anar de cara i costat tret de alguns moments que ens afavorie. Tinc que destacar la tasca realitzada pel CHIAPUCHI I UN QUE LI DIUEN FREIRE que gracies a ells que ens van donar alguns relleus en moments critics al Baro i un rodador que li an ficat el nom de CANCELLARA, ja que vam tindre que fer tots els km. ell i jo mano mano i sense auqesta inestimable ajuda igual no auriam arrivat a Torregrossa. El Baro i jo vam fer una serie de Balaguer a Bellcaire pero el unic que vam aconseguir es cansamos com a rucs pero es van soldar tots a roda i no es va quedar ningu, el Pilot esta molt fort i molt atent. Vam trobar a faltar un parell mes de rodadors anomenats Puig i Celes, seguramant que llavors la mitga aurie pujat considerablement. Bueno us tinc que deixar ja que son dos quarts de tres i tinc molta gana. Fins la proxima.

  18. Llàstima que no vaig poder vindré Enric. és que la festa major pesa molt a partir dels 45 i molts i no em puc recuperar dels cubates gaire aviat.

    El diumenge tampoc vaig poder venir pel mateix motiu i el dia 24 faltaré perquè vaig de vacances uns dies, però estaré en contacte via internet amb vosaltres, espero que escrigueu les vostres gestes i em digueu qui surt cada diumenge per actualitzar el puntòmetre.
    Ricard, el Carles i el Taràntula ho teniu molt difícil per evitar pagar el soparet a la resta, doncs com vam quedar el pagaven els tres “farolillos rojos”, en català “fanals vermells”.

  19. Eiiiiiii. El puntómetre hauria de començar a contabilitzar a partir del 1 de septembre. Que els funcionaris fem vacances.

  20. No hi ha manera de sortir del farolillo rojo, baix fent guardiola per pagar els sopars, fins i tot vaig portar la bici de “carreres” però després de l´Hotel Cochambre no em vaig poder aixecar lo diumenge, que consti que vaig fer una sortida “a plat” amb lo Pele pel terme el dimecres i dijous vaig anar a posar un ciri a Vallbona de les Monges, en bici es clar, tot preparant lo 30, ja se que això no puntue però espero esgarrapar algun puntet el 30 de “penitencia” pel Cister.

  21. ep!! veig que li comenceu a troba el punt, a aixo de escriure la cronica (que no marciana encara que ho podria ser perfectament) de les gestes en carretera ,mtb i d’altres artilujis rodants…
    be doncs avui en tinc una que no l’unica,parla d’una montanya, maleida, inexpugnble….sinistra,encantada i per aquest motiu desitjable…avui no parlare del planejopujobaixo..avui toca pujo,pujo,pujo….jajaja!!! i no es broma. el pasat dia 28 de juliol dillums (si ja fa temps de aixo,pero no tenia temps) sonaba el despretador ring-ring a les 4’30 del mati. set valents ,els set magnificsens trovarem a la plaça del poble del vilosell armats amb les mtb i l’eqiupament adient,carregar els cotxes i enfilar cap a LLAVORSI,per estrenar una ruta impensble ,epica , bla, bla, bla, bla…….per la mitica montanya de TORRR!!! per hon i han corregut rius d’aigua i de tinta donada la seva historia fosca de rivalitats inconfessables ,aixo fehia que la cosa tingues el seu grau de respecte que ens hi trobarem’….(per ser que enbcara no eh dit res dels pedals deunido eh?) somi doncs:
    LLAVORSI,aparquem els autos al camping,ens enfilem a les mtb,agafem un corriol que surt del mateix camping pel marge dret del riu, pujada…
    fins a TIRVIA,deixarem el corriol/cami,per continuar per carretera, pujada…. fins a FARRERA
    pasant per BURG, amunt que son quater dies
    deixem l’asfalt ,(ja no en tornarem a veure en moltes hores ) i tornem al camiper …escla pujar
    fins al COLL DE SO (1900 M+)d’alli a les BORDES DE CONFLENT pujada 20%+ coll de conflent
    2100 M +tot cami llabors aqui la pujada no s’acaba mai ma,i trabesem la frontera amb andorra,no i ha res tan sols un sinulacre de porta al cami fet amb ferros de vastida i amb moltes cintes de color blanc i bermell penjades tipus festamajor crec que tornem a entrar a catalunya ens arribem a OS DE CIVIS abituallament solid i liquid son les 2 de la tarda +- reposem i a tornari que encara no em fet ressortim de os de civis i encarem un cami de pujada fins a trobar un riu molt maco i baixa força aigua, amunt fins que el cami s’acavai es transforma en una pista de treking ,mtb al coll i patejar fins a conectar borejant una montanya amb el peu d’un telecadira de les pistes de pal vallnordi( si es el peu vol dir que som abaix) i ostaclar que hem de pujar lo TOSSAL DE LA PADRINA,a pero no acaba aqui la cosa ,cuan ja som d’alt del tossal hem de pujar mes encara,fins arribar al COLL DE CABUS aixo per carretera hem passat un mirador maco ,hon hi ha una enorme tassa de cafe (tossal de la tassa?)
    pujar,pujari poer fi s’acaba la carretera i la civilitzacio,estem sols… ens reagrupem per enfrontarnos junts amb l’enemic una pista forestal de baixada(s’han acabat les pujades) ah!!! amics com devia ser la pujada, per estar una hora i mitja cuasibe baixant? doncs aixo baixem i ara si entrem aTORRR!! de pelicula de pòr el poble ,l’esglesia amb una vada a la pared enorme com si li caigut un llamp ,una casa cremada etc hi ha un bar pero ni pensaments de entrari ,territori palanca alerta, un cartell ressa catalunya te 1000 anys TOR ja hi era huuuuuuu fffiiiiiiiiiiiiuuuuuuu!!!!fem les fotos de rigor i avall qie fa baixada, estan arreglant el cami amb formigoi ho fem a bon ritme,fins a ALINS que tambe te mes de mil anys. 12 km carretera i manta fins a llavorsi,i hem arribat a la fi.
    87 km ,2650 m +mes menys a 14km/h 6,30 tarda
    carregar i cap a casa que com a casa no hiha res!!!si es que ens agrada ell llatigsi no no s’enten
    a10 ,,,,el 13 del mes que be sortida a
    sant joan de l’erm,fins llabors,si sobrevisc….
    intentare possar alguna foto o video de tor a10

  22. Estic cansat només de veure la ruta que va fer l’amic Josep A. M’agradaria fer alguna cosa així, però em sembla que no tinc aquesta disponibilitat necessària per fer-ho.

    Aquesta setmana estic de vacances i de festa major al poble de la meva dona (Fulleda), així que no podré fer la ruta del Cister, però us acompanyaré a tots el que la feu amb els meus ànims, gaudiu-la i apreneu-la per una altra vegada.


Deixa un comentari

Categories

